Podstawę Nowego SEAT-a Leona
W wersji Sportstourer (a więc kombi) samochód ma 4642 mm długości (o 93 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji), 1800 mm szerokości (o 16 mm mniej) i 1456 mm wysokości (o 3 mm mniej).
Rozstaw osi zarówno w wersji hachback jak i Sportstourer wynosi 2686 mm, czyli o 50 mm więcej niż w trzeciej generacji.
Co do bagażnika, w hatchbacku się nie zmienił (380 l), ale w kombi jest większy o 30 l i pomieści standardowo 617 l.
Kierowcy będą mogli wybrać spośród wielu dostępnych silników spalinowych – turbodoładowanych, z bezpośrednim wtryskiem, o mocy od 66 kW/90 KM do 140 kW/190 KM. Po raz pierwszy oferta obejmuje 1-litrowe trzycylindrowe silniki TSI (66 kW/90 KM i 81 kw/110 KM) oraz większe 1,5-litrowe jednostki (96 kW/130 KM i 110 kW/150 KM). Dla najbardziej wymagających dostępny będzie 2,0-litrowy silnik TSI o mocy 140 kW/190 KM połączony ze skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem.
Nowy SEAT Leon został dostosowany również do dwóch rodzajów silnika wysokoprężnego – 2-litrowych jednostek o mocy 85 kW/115 KM lub 110 kW/150 KM. Samochód może być również wyposażony w 1,5-litrowy silnik TGI (CNG) o mocy 96 kW/130 KM*.
Po raz pierwszy w historii SEAT Leon dostępny będzie także w wersji mild hybrid (eTSI) korzystającej z instalacji 48V, która zapewnia jeszcze wyższą wydajność (1.0 TSI 81 kW/110 KM lub 1.5 TSI 110 kW/150 KM, oba oferowane wyłącznie ze skrzynią biegów DSG). Jako że elektryfikacja pozostaje jednym z najważniejszych założeń strategicznych SEAT-a, najnowszy model będzie można nabyć w wariancie z napędem hybrydowym plug-in. Dzięki współdziałaniu 1,4-litrowego silnika spalinowego TSI połączonego z motorem elektrycznym, akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13 kWh i sześciobiegowej skrzyni biegów DSG, samochód osiąga moc na poziomie 150 kW/204 KM i zasięg elektryczny wynoszący około 60 km (dane na podstawie testów WLTP).
Wygląd kolejnej wersji kultowego modelu Seata oparto na najbardziej charakterystycznych cechach wcześniejszych odsłon. Przód Leona to mocniejsze, trójwymiarowe połączenie maskownicy i przednich lamp. Reflektory LED zostały cofnięte w głąb maski, co pozwoliło uzyskać bardziej ekspresyjny efekt. Karoseria również ewoluowała, stała się bardziej elegancka i wielowymiarowa. Padające na lakier światło załamuje się pod wieloma kątami, wzmacniając wrażenia optyczne. Tył pojazdu wyposażono w imponujące światła LED rozciągnięte na całej szerokości pojazdu. Pojemność bagażnika w wersji 5-drzwiowej wynosi 380 litrów (identycznie jak w poprzedniej generacji), a w opcji Sportstourer – aż 617 litrów (czyli aż o 30 litrów więcej niż w poprzedniej generacji).
Na lusterkach bocznych pojazdu znajdują się zintegrowane kierunkowskazy LED. W pojazdach z opcją pełnego oświetlenia LED na lusterkach umieszczono również światła powitalne, które podczas aktywacji samochodu wyświetlają słowo „Hola!” na powierzchni pod drzwiami. Ponadto nowy Leon został wzbogacony o dynamiczne kierunkowskazy, dzięki którym w wyraźniejszy sposób zasygnalizuje kierunek jazdy.
Wchodząc do wnętrza nowego Seata Leona spotykamy 10,5-calowe wirtualne zegary oraz ekran dotykowy o wielkości 8,25 cala w wersji standard lub 10 cali w opcji. System multimedialny Navi System obsługuje gesty i zaawansowane komendy głosowe. Nie ma też problemu, żeby połączyć się z telefonem za pomocą Apple CarPlay i Android Auto.
Nowy Leon oferuje także rozbudowane usługi typu connect. Imponujaco zapowiada się lista pokładowych systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy jak choćby: proaktywny tempomat, Emergency Assist, asystent aktywnego utrzymania pasa ruchu czy asystent wyprzedzania.
Rozpoczęcie sprzedaży w Polsce planowane jest na drugi kwartał 2020 roku.